IMG 20170429 WA0004

Voorjaarsmarkt op vrijdagmiddag 11 mei a.s.

17 Apr 2018

Naast de weekmarkt organiseren wij de Voorjaarsmarkt van 13.30 tot 18.00 uur.
Onder begeleiding van het muzikale duo 'Pierre en Gerdy'.
                                                            Deelnemers zijn:
Team BoWa actief voor het KWF (Samenloop voor Hoop) met plantjes, bossen bloemen e.d.
Rietdekkersbedrijf Onstenk
Klompenmaker uit Keijenborg
De Stek, Maria Aaldering met vaste planten
Fa. Langwerden met tuinbemestingsstoffen, hobby-dieren voedsel e.d.
Hoveniersbedrijf De Heesterhof met actie potgrond
Bijenhoudersvereniging de Vooruitgang kan alles vertellen over het 'grote belang' van de bijen!
De marktvereniging zelf met een terras waar het bezoek koffie, thee, fris of een ijsje kan nuttigen.
Het terras is overdekt met parasols van de fa. Atomica

En als verrassing met name voor de jeugdigen onder ons: LEVENDE HAVE! lammetjes, veulens en pony's.

En muzikale begeleiding door duo Pierre en Gerdy:
Emotie, passie…beleving. Een reis naar Frankrijk is niet noodzakelijk om terug te komen in de Franse sfeer van zwoele zomeravonden. Doe je ogen dicht en je bent  op een pleintje onder de platanen met op de achtergrond het getik van het jeu de boules. Het duo Pierre et Gerdy vertolkt Franse chansons en musette-walsjes. Denk aan bekende melodieën als Mon amant de Saint Jean, Une belle histoire, Le ciel de Paris, La vie en rose en La montagne (Het dorp). Het is maar een kleine stap van Frankrijk naar de Achterhoek: “Une petite France”. Het hart van Hengelo met zijn oude geveltjes, cafeetjes, de knusse markt en de schitterende Remigiuskerk vormen een sfeervol decor. Vincent van Gogh had het vast graag geschilderd. Een heerlijke plek voor een nostalgische accordeon en een vrouwenstem.

Pierre en Gerdy

Achter de naam Pierre van Pierre et Gerdy schuilt de persoon van Peter Smeitink, professioneel pianist en pianodocent die de accordeon als tweede instrument heeft omarmd. Peter is een zeer ervaren musicus met een grote liefde voor samenspel op het gebied van pop en jazz.  Zijn bescheidenheid maakt van hem een uitstekend luisteraar en een gewilde begeleider. Gerdy van der Graaf studeerde Franse Taal-en Letterkunde en volgde zanglessen bij diverse zangpedagogen in alle genres. Ze is ook singer songwriter en maakt haar eigen kleinkunst performances. “In het Franse lied komen al mijn liefdes samen: poëzie, zang en het Frans.”  Pierre et Gerdy belichamen la joie de vivre!